Oferta

Nasza oferta

Najważniejszym zadaniem, wszystkich opiekunek/wychowawczyń w „Uśmiechniętym Domku”, jest zapewnienie ciepłej i serdecznej opieki, rozwijanie ciekawości świata i wspieranie indywidualnego rozwoju  każdego dziecka. Nasze zadania realizujemy poprzez:

  • Zapewnienie domowej, ciepłej atmosfery, sprzyjającej rozładowaniu napięcia i stresu związanego z rozłąką z rodzicami,
  • tworzenie warunków dla bezpiecznych, radosnych zabaw (swobodnych i kierowanych).
  • organizowanie ćwiczeń i zabaw ruchowych z elementami metody „ruchu rozwijającego” W. Sherborne,
  • cierpliwe i konsekwentne wspieranie maluszków w zdobywaniu nowych umiejętności tzn. osiągania samodzielności adekwatnej do wieku,
  • systematyczne obserwowanie rozwoju dzieci i notowanie spostrzeżeń mających znaczenie dla ukierunkowania pracy z dzieckiem,
  • organizowanie rytmiki, muzykoterapii oraz terapii logopedycznej.
  • bajkoterapię i zajęcia relaksacyjne,
  • zabawa z plastyką, muzyką, tańcem, i mini teatrzykiem,
  • rozwój motoryki małej i dużej, wybrane ćwiczenia psychomotoryczne Dennisona, spacery, zabawa na świeżym powietrzu.
  • zabawy edukacyjne oraz zabawy z językiem angielskim.
  • wprowadzanie nowoczesnych metod pracy z dzieckiem, osiąganych dzięki ustawicznemu doskonaleniu umiejętności i kompetencji zawodowych, naszego personelu.

W ramach oferty podstawowej proponujemy dni adaptacyjne. Będzie to czas, kiedy Państwa dziecko będzie mogło poznać wychowawczynie i inne dzieci w żłobku.  Małymi kroczkami, wspólnie oswoimy emocje, towarzyszące procesowi adaptacji. Będzie to również znakomita okazja, na rozmowy z Państwem oraz  poznanie indywidualnych potrzeb dziecka i rodzicielskich oczekiwań.

Nasze Dzieci otaczamy opieką psychologiczną w zakresie  diagnozy psychologicznej DSR (Dziecięca Skala Rozwoju),  którą w naszym Żłobku przeprowadza psycholog Aleksandra Katarzyna Tomasiewicz.  DSR pozwala określić aktualny poziom rozwoju dziecka w zakresie motoryki, umiejętności manipulacyjnych, percepcyjnych, rozwoju  mowy jak i zachowań społecznych. Diagnoza pozwala na  wczesne wykrywanie sygnałów zaburzeń i opóźnień w rozwoju, jak również pozwala określić kierunek potrzebnych oddziaływań stymulacyjnych lub korekcyjnych.

Ramowy rozkład dnia

  • 6:30– 9:15 – Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem ulubionych zabawek.
  • 7:00–7:30 – Pierwsze śniadanie.
  • 9:30–10:00 – Drugie śniadanie.
  • 10:00–11:15 – Zależnie od planu tygodniowego: zajęcia plastyczne / zabawy rozwijające motorykę małą i dużą / zabawy z elementami rytmiki / zabawy z j. angielskim / aktywne czytanie / zajęcia prozdrowotne / zabawy w przydomowym ogródku i spacery (zależne od pogody).
  • 10:00–11:00 – Terapia logopedyczna.
  • 11:30–12:00 – Obiad – pierwsze danie.
  • 12:00–14:00 – Leżakowanie (odpoczynek, słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej).
  • 14:00–14:30 – Obiad – drugie danie.
  • 15:00-15:45 – Zależnie od planu tygodniowego: zajęcia umuzykalniające / dogoterapia (dwa razy w miesiącu) / zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu / zabawy logopedyczne z „TYGRYSEM” / zajęcia sensoryczne / zajęcia pt. „Kotek Motek poznaje świat” / imprezy okolicznościowe tj. Andrzejki, Mikołajki, zabawa karnawałowa, Dzień Dziecka / 
  • 16:00–16:20 – Podwieczorek.
  • 16:30–17:30 – Zabawy spontaniczne. Rozchodzenie się dzieci do domów.

NASZE ZAJĘCIA

Zajęcia autorskie „KOTEK MOTEK poznaje świat” – Klaudia Kotyniewicz – w żłobku prowadzimy zajęcia przed-przedszkolne, których celem jest nauka przez dobrą zabawę. Podczas zajęć nasze starszaki kształtują relacje społeczne i rozwijają wiele umiejętności. Małymi kroczkami przygotowują się do nowych zadań jakie czekają na nie w przedszkolu. Dzieci ćwiczą sprawność ruchową i manualną, procesy poznawcze, rozwijają spostrzegawczość, koncentrację oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Eksperymentują poznając różne zjawiska przyrody. Dzieci uczą się nowych zabaw i piosenek. Udział w zajęciach pozwala na kształtowanie prawidłowych nawyków, rozwija samodzielność i pozwala na nawiązywanie wspaniałych, emocjonalnych relacji z rówieśnikami. Podczas tych zajęć, przewodnikiem i wesołym kompanem dla dzieci, jest żłobkowa maskotka – KOTEK MOTEK, która w rękach nauczyciela „magicznie ożywa” i zachęca do mądrej aktywności.

GORDONKI- Agnieszka Cebula – to zajęcia umuzykalniające, które prowadzone są zgodnie z teorią uczenia się muzyki (Music Learning Theory) amerykańskiego muzyka jazzowego i pedagoga Edwina Eliasa Gordona. Dzieci uczą się muzyki tak jak uczą się języków – przez słuchanie i naśladowanie. Najlepszy czas na rozwój naszych zdolności muzycznych to okres od urodzenia do 3 roku życia. Dzieci na zajęciach online słuchają śpiewanek bez słów w różnych skalach, rytmiczanek w nietypowym metrum i rozwijają swoją koordynację ruchową. To wszystko sprawia, że potencjał muzyczny dzieci rośnie.

Terapia logopedyczna  Ewa Grabiec-Stasiewicz – logopeda. Praca logopedy rozpoczyna się od pierwszych miesięcy życia malucha! Nastawiona jest wówczas na wspomaganie rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawania zaburzeń mowy w starszym wieku. Już u niemowlęcia (na podstawie odruchów ustno-twarzowych) można przewidzieć potencjalne trudności z nauką mowy. Intensywny okres kształtowania się mowy dziecka przypada od urodzenia do 3 roku życia. Jest to tak zwany „złoty okres” rozwoju mowy. Logopeda nie zajmuje się wyłącznie nauką mówienia. Bardzo często zaburzenia funkcji podstawowych (oddychania, ssania, żucia, połykania) pozostają niezauważone i rzutują na dalszy rozwój mowy. Prawidłowe nawyki w tym wieku są niezwykle istotne, ponieważ uaktywniają się te same mięśnie, jakie konieczne są do prawidłowej artykulacji. Terapia logopedyczna obejmuje także ocenę i naukę połykania, gryzienia czy nawet oddychania. Im później rozpocznie się terapię logopedyczną, tym trudniej pozbyć się wady, która przekształca się w nawyk. Na podstawie jednej zniekształcanej głoski, czy też w wyniku nieprawidłowego oddychania lub połykania bardzo często pojawiają się kolejne problemy związane z mową, nawarstwiające się na wcześniejszych złych nawykach.

Zabawy logopedyczne z „Tygrysem” – Ewa Grabiec-Stasiewicz – Ponieważ naukę najlepiej wprowadzać poprzez zabawę, w swoich zajęciach Pani Ewa wykorzystuje elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Ich głównym założeniem jest rozwijanie przez ruch. Zajęcia prowadzone tą metodą pozytywnie wpływają nie tylko na rozwój fizyczny, ale także na rozwój emocjonalny (łagodzenie napięć emocjonalnych, rozwój uczuć wyższych), rozwój społeczny (rozwój inicjatywy oraz aktywności przejawianej w zabawie, pozytywnych reakcji wobec innych osób, poczucia pewności siebie, łatwości nawiązywania kontaktów) i rozwój poznawczy (pozytywny wpływ na rozwijanie świadomości własnego ciała, twórczą postawę, pomysłowość, zdolność koncentrowania uwagi na zadaniu). Co najważniejsze, wprowadzając elementy Metody W. Sherborne do zajęć logopedycznych, uzyskujemy podwójne korzyści – jak wiadomo nie od dziś „sprawna rączka – sprawna buzia”. Metody i formy pracy będą dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Ogół działań logopedycznych będzie miał charakter wspierający, aktywizujący, korygujący oraz usprawniający. Dzieci będą uczyć się przez zabawę i taka idea będzie przyświecać całości zajęć.

Zajęcia sensoryczne – Katarzyna Kowalczyk integracja sensoryczna (SI) jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja), dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami, tak, aby mogły być wykorzystane w celowym działaniu. Proces integracji sensorycznej zaczyna się od pierwszych dni życia płodowego i najintensywniej przebiega do końca wieku przedszkolnego. Podstawowe znaczenie dla rozwoju integracji zmysłowej ma funkcjonowanie trzech układów: przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego. Podczas zabaw  sensorycznych dzieci poznają własne ciało, odkrywają otoczenie, w którym żyją, a wreszcie zdobywać wiedzę o otaczającym świecie.  A przede wszystkim dotykają, przelewają, gniotą, pokonują przeszkody, huśtają się, ćwiczą równowagę, turlają się, kręcą się, słuchają, wąchają, przepychają … jednym słowem świetnie się bawią !

Dogoterapia – Patrycja Gołąbek – polonistka, specjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, pracownik naukowy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, dogoterapeuta. Łączy swoje dwie pasje – pracę z dziećmi i psami. Pani Patrycja pracuje z Gabi, wspaniałą czarną labradorką. Gabi jest oczkiem w głowie swojej pani. Jest wesołym, pełnym zapału do pracy psem. Uwielbia zabawę z dziećmi w każdym wieku, świetnie się z nimi „dogaduje”. Każde zajęcia z jej udziałem są wspaniałą i niezapomnianą przygodą. Każdy kto choć jeden raz zaglądnął w czekoladowe oczy Gabi, pogłaskał lśniącą sierść i posłuchał bicia labradorowego serduszka, dostrzegł jej wyjątkowość i ogrom miłości jaką potrafi obdarzyć człowieka. Dzięki Niej na twarzy każdego zagości uśmiech, bo za sprawą takich psiaków, Nasze życie staje się lepsze, a My z ich pomocą jesteśmy lepszymi ludźmi.

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.