Zajęcia w uśmiechniętym domku

Nasze zajęcia

Zajęcia autorskie „KOTEK MOTEK poznaje świat” – Klaudia Kotyniewicz – w żłobku prowadzimy zajęcia przed-przedszkolne, których celem jest nauka przez dobrą zabawę. Podczas zajęć nasze starszaki kształtują relacje społeczne i rozwijają wiele umiejętności. Małymi kroczkami przygotowują się do nowych zadań jakie czekają na nie w przedszkolu. Dzieci ćwiczą sprawność ruchową i manualną, procesy poznawcze, rozwijają spostrzegawczość, koncentrację oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Eksperymentują poznając różne zjawiska przyrody. Dzieci uczą się nowych zabaw i piosenek. Udział w zajęciach pozwala na kształtowanie prawidłowych nawyków, rozwija samodzielność i pozwala na nawiązywanie wspaniałych, emocjonalnych relacji z rówieśnikami. Podczas tych zajęć, przewodnikiem i wesołym kompanem dla dzieci, jest żłobkowa maskotka – KOTEK MOTEK, która w rękach nauczyciela „magicznie ożywa” i zachęca do mądrej aktywności.

Warsztaty umuzykalniające  Joanna Manista – poprzez zabawy muzyczne dzieci uczą się relacji społecznych, wzmacniają poczucie własnej wartości, rozwijają wrażliwość estetyczną i ogólne umuzykalnienie, rozwijanie wyobraźnię oraz odnajdują wewnętrzny spokój. Podczas zajęć, dzieci słuchają utworów instrumentalnych zarówno z nagrań jak i wykonywanych „na żywo”, utworów wokalnych, w tym piosenek dla dzieci oraz dzieł wokalno-instrumentalnych. Realizowane są ćwiczenia słuchowe, których głównym celem jest umuzykalnianie dzieci poprzez kształcenie ich słuchu (rozpoznawanie określonych cech dźwięku tj. wysokość, długość, barwa, i odpowiednim reagowaniu na nie, a także na rozpoznawaniu znanych melodii, jak również innych odgłosów, w tym głosów przyrody, gestodźwięków czy dźwięków instrumentów). Oprócz słuchu ćwiczenia kształcą koncentrację uwagi, spostrzegawczość i pamięć. Dzieci uczestniczą również w prostych ćwiczeniach relaksacyjnych (np. oddechowych) i ćwiczeniach wizualizacyjnych z wykorzystaniem tekstów bajek.

Terapia logopedyczna  Ewa Grabiec-Stasiewicz – logopeda. Praca logopedy rozpoczyna się od pierwszych miesięcy życia malucha! Nastawiona jest wówczas na wspomaganie rozwoju mowy dziecka oraz zapobieganie powstawania zaburzeń mowy w starszym wieku. Już u niemowlęcia (na podstawie odruchów ustno-twarzowych) można przewidzieć potencjalne trudności z nauką mowy. Intensywny okres kształtowania się mowy dziecka przypada od urodzenia do 3 roku życia. Jest to tak zwany „złoty okres” rozwoju mowy. Logopeda nie zajmuje się wyłącznie nauką mówienia. Bardzo często zaburzenia funkcji podstawowych (oddychania, ssania, żucia, połykania) pozostają niezauważone i rzutują na dalszy rozwój mowy. Prawidłowe nawyki w tym wieku są niezwykle istotne, ponieważ uaktywniają się te same mięśnie, jakie konieczne są do prawidłowej artykulacji. Terapia logopedyczna obejmuje także ocenę i naukę połykania, gryzienia czy nawet oddychania. Im później rozpocznie się terapię logopedyczną, tym trudniej pozbyć się wady, która przekształca się w nawyk. Na podstawie jednej zniekształcanej głoski, czy też w wyniku nieprawidłowego oddychania lub połykania bardzo często pojawiają się kolejne problemy związane z mową, nawarstwiające się na wcześniejszych złych nawykach.

Zabawy logopedyczne z „Tygrysem” – Ewa Grabiec-Stasiewicz – Ponieważ naukę najlepiej wprowadzać poprzez zabawę, w swoich zajęciach Pani Ewa wykorzystuje elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Ich głównym założeniem jest rozwijanie przez ruch. Zajęcia prowadzone tą metodą pozytywnie wpływają nie tylko na rozwój fizyczny, ale także na rozwój emocjonalny (łagodzenie napięć emocjonalnych, rozwój uczuć wyższych), rozwój społeczny (rozwój inicjatywy oraz aktywności przejawianej w zabawie, pozytywnych reakcji wobec innych osób, poczucia pewności siebie, łatwości nawiązywania kontaktów) i rozwój poznawczy (pozytywny wpływ na rozwijanie świadomości własnego ciała, twórczą postawę, pomysłowość, zdolność koncentrowania uwagi na zadaniu). Co najważniejsze, wprowadzając elementy Metody W. Sherborne do zajęć logopedycznych, uzyskujemy podwójne korzyści – jak wiadomo nie od dziś „sprawna rączka – sprawna buzia”. Metody i formy pracy będą dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Ogół działań logopedycznych będzie miał charakter wspierający, aktywizujący, korygujący oraz usprawniający. Dzieci będą uczyć się przez zabawę i taka idea będzie przyświecać całości zajęć.

Zajęcia sensoryczne – Katarzyna Kowalczyk integracja sensoryczna (SI) jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja), dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami, tak, aby mogły być wykorzystane w celowym działaniu. Proces integracji sensorycznej zaczyna się od pierwszych dni życia płodowego i najintensywniej przebiega do końca wieku przedszkolnego. Podstawowe znaczenie dla rozwoju integracji zmysłowej ma funkcjonowanie trzech układów: przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego. Podczas zabaw  sensorycznych dzieci poznają własne ciało, odkrywają otoczenie, w którym żyją, a wreszcie zdobywać wiedzę o otaczającym świecie.  A przede wszystkim dotykają, przelewają, gniotą, pokonują przeszkody, huśtają się, ćwiczą równowagę, turlają się, kręcą się, słuchają, wąchają, przepychają … jednym słowem świetnie się bawią !

Dogoterapia – Patrycja Gołąbek – polonistka, specjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, pracownik naukowy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, dogoterapeuta. Łączy swoje dwie pasje – pracę z dziećmi i psami. Pani Patrycja pracuje z Gabi, wspaniałą czarną labradorką. Gabi jest oczkiem w głowie swojej pani. Jest wesołym, pełnym zapału do pracy psem. Uwielbia zabawę z dziećmi w każdym wieku, świetnie się z nimi „dogaduje”. Każde zajęcia z jej udziałem są wspaniałą i niezapomnianą przygodą. Każdy kto choć jeden raz zaglądnął w czekoladowe oczy Gabi, pogłaskał lśniącą sierść i posłuchał bicia labradorowego serduszka, dostrzegł jej wyjątkowość i ogrom miłości jaką potrafi obdarzyć człowieka. Dzięki Niej na twarzy każdego zagości uśmiech, bo za sprawą takich psiaków, Nasze życie staje się lepsze, a My z ich pomocą jesteśmy lepszymi ludźmi.

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.